Hoppa till sidans innehåll

Simma Sverige huvudsponsor i Stockholmssimmet

11 DEC 2014 09:28
Stockholmssimmet är en nystartad öppet vatten-tävling som sker i Djurgårdsbrunnsviken lördagen den 1 augusti 2015.
  • Skapad: 11 DEC 2014 09:28

Tävlingen har som målsättning att få fler personer att våga testa att simma i öppet vatten och riktar sig både till motionärer och elit. Deltagarna kommer att kunna välja att simma antingen 3,3 km eller 1 km.
Stockholmssimmet arrangeras med simklubben SK Neptun, och är sanktionerad av Svenska simförbundet.


”Med erfarenheten av att bygga Tough Viking, Stockholmssimmets fantastiska läge på Kungliga Djurgården, den hälsotrend som råder idag, samt med en engagerad huvudsponsor som Coca-Cola i Sverige i ryggen är vi övertygade om att detta kommer bli en stor och uppmärksammad tävling”, säger David Klint Tough Vikings och Stockholmssimmets grundare.
Coca-Cola i Sverige ansluter sig som huvudsponsor till tävlingen genom initiativet Simma Sverige. Simma Sverige är en gemensam satsning tillsammans med Svenska Simförbundet med syfte att få fler svenskar i rörelse genom simning. Samarbetet sträcker sig över flera år och har som mål att nå 120 000 människor under 2020.
”Simning börjar bli trendigt och framförallt simning i öppet vatten. Vi ser stora möjligheter med denna tävling och är övertygade om att många svenskar kommer att upptäcka tjusningen med att få genomföra en öppet vatten-tävling mitt i Stockholm, säger Peter Bodor, kommunikationsdirektör på Coca-Cola Enterprises Sverige."

Se alla sommarens öppet vatten-tävlingar här

Skribent: Anna Hammar

Postadress:
Svenska Simförbundet
Heliosgatan 3
120 30 Stockholm

Kontakt:
Tel: 0104765300
Fax: +4687246861
E-post: This is a mailto link