Hoppa till sidans innehåll

Landträningsprogram

01 FEB 2012 11:23
Ett helkroppspass där du tränar funktionell styrka, explosivitet, kroppskontroll och uthållighet under hög intensitet.


  • Uppdaterad: 18 APR 2012 16:58

•Värm upp med 3 min hopprep och 3 min i roddmaskin.
 •Genomför nu marklyften i fyra set med 15,10, 5 och 3 reps i respektive set med 45 sek vila mellan varje set och med viktökning mellan seten.
 •Gör Kettlebell Snatch under 4 minuter i 15 sek-intervaller med 15 sek vila och med armbyte mellan varje intervall.
 •Genomför nu så många cirklar som möjligt under 10 minuter med 10 reps i armböj, chins och sidokast. Sidokasten genomförs med 10 kast per sida.
 •Avsluta med 1,5 km löpning på tid.
 
Beräknad tid på passet inklusive uppvärmning: 35 min

Marklyft / Deadlift

Kettlebell Snatch

Armböjningar i ringar

 

Läs mer här

Skribent: Anna Hammar

Postadress:
Svenska Simförbundet
Heliosgatan 3
120 30 Stockholm

Kontakt:
Tel: 0104765300
Fax: +4687246861
E-post: info@svensksimidrott...